Nov 17, 2010

korban BUBUK di AIDULADHA =((

al-kisah :

على كل حل 
سلامت هاري راي عيد الأضحى
كل عام وأنتم بالخير

(pengalaman yg baru, kehilangan yg lama) 
erm.
terdiam seribu bicara.
mcm mane nak mule ye.

Mungkin Allah nak tunjuk, benda yg plg kita syg, Dia tarik dulu.
ok ok.
Semalam was HARI RAYA.
and I'm the happiest person among my family
tak tahulah.
feel raya kali ni lainnn saaangat,
malam raya, after berbuka.
kami dah memulakan agenda, ape lg, memasak la.
yg tak pro tunjuk pro, yg pro mls nk tunjuk pro sbb nak bg can kpd yg xpro, HEHEH.
si comel pun nak turun padang sekali, that's my BUBUK, SIMBA, NENENG ang RIRI.
we are together as a happy family

NEXT DAY (raya )
one thing i learn, i thing i lost.
belajar buat homemade coklat + daging msk kicap
but i lost my kid.
tp syukur aku dpt usap, lap badan die sblum mati.


BUBUK patah kaki syah, kesian akak tgk dia mcm dah xboleh nk berdiri 'beritahu kakak'
aku : HAHHH, macam mane boleh jd camtu ?
akak : td, bang faizal reverse kereta, xperasan BUBUK kat belakang. tu terlanggar. ko pegi la tgk !
aku : (bergegas ke belakang), yaAllah, (ni bukan dah tak boleh berdiri ni, lain mcm dah ni)
abg hafiz : syah, ko gi bawak masuk BUBUK, pegang badan dia elok elok, pastu amik kain yg lembap. lap ekor die.
abg faizal : fiz, kt depan ade taik die skli.
abg hafiz : (bergegas ke dpn)
mak : hah, ni bukan terlanggar kaki ni. tak kan la boleh sampai keluar taik die
aku : (sambil teresak esak) aku lap badan BUBUK pakai air suam, kesian, dekat ekor BUBUK ade taik. dengan nafas BUBUK yang tercungap2, aku jadi tak sampai hati. takut takut usapan aku ni lagi menyakitkan BUBUK
kak umi : mata BUBUK pandang atas mak
mak : die tgh sakit tu,,

semakin lama semakin lah tercungap2 nafas BUBUK.
abg hafiz terus mengusap badannya.
abg pegang perut BUBUK, ternyata ade sesuatu ni.
cube pegang perut BUBUK ni, keras.
ASTAGHFIRULLAHAL AZIM, memang keras. macam bengkak.
ni bukan kena langgar dekat kaki sekali ni, mesti terlanggar organ dlm badan BUBUK sekali ni' kataku.
sedih, tragis gile.
aku tahu BUBUK dah tak lama nak survive.
aku pegang telinga BUBUK, sejuk
aku pegang tangan BUBUK, sejuk jugak
tapi time tu, BUBUK nyawa nyawa ikan lagi
sampai la ke akhirnye, nafas BUBUK tercungap cungap sampai ke kerongkong.
lidah BUBUK pun dah lain macam.
akhirnye, BUBUK selamat pergi
HURRRMMM, speechless.

time nk tanam BUBUK, aku sempat pesan.
BUBUK BUBUK, nanti sampaikan salam Aishah pada ahli syurga ye
dengan junjungan mulia kita sekali,
suruh mereka jaga BUBUK dengan elok2 ye
sbb lepas ni Aishah dah tak boleh jaga BUBUK lagi.
entah kenapa mulut ni ringan je nak sebut semua tu.
aku yakin BUBUK dengarrr.

LEPAS NI APE LA RUTIN AKU KAN,
selalu kalau balik rumah mesti ngadap kucing ni.
mandikan BUBUK&SIMBA
bagi DIORANG makan.
HAIHHH 

BUBUK, jumpe kite dekat syurga nanti ye, INSYA ALLAH ~