Aug 13, 2010

7 Agustus 2010

Hamdalah. setinggi2 rafak ke atasnya, balik juga saya ke rumah. mulahazoh nye, boleh la sy update blog ini. HHEHE. minggu lepas, pd tanggal 7/8. saya turut sama m'hantar keluarga besan sy ke KLIA yang katenya akn ke Mesir. (betul x besan ni ? abg ipar sy pnye emak lahhh kiranya) . dalam jam 10malam, kami tiba. tunggu punye lah tunggu, rupa2nye flight delay pukul 1.30 ! Ape dia ? delayyy ??? tp, biase la tu flight nak delay2 ni. nk transfer kargo lg, check in penumpang lg. so, no wonder kot.

tertarik saya melihat banjiran manusia yang berkalungkan selendang MISI KE GAZA. dengan perpindahan kotak2 berisi barang makanan dan keperluan lain yang barusan tadi dialihkan ke legar check in. hati kecil ni tertanya2, apekah sume ini. rupanya, setelah saya amati, mereka inilah rombongan aktivis yang meneruskan rentetan kisah MISI KE GAZA. Masha ALLAH. ramai sungguh daripada kalangan mereka ni. saya diberitahu abg ipar saya, mereka akn flight ke Rafah, Mesir. Kemudian baru mereka akan masuk ke Sempadan Palestin menggunakan jalan darat. Ayuwaaah, semoga Allah memberkati perjuangan mereka di bumi ezzah itu, AMIN. selang dua jam berada di ruang menunggu, kaki berkeinginan jalan2 pusing 1KLIA, konon2 nk tgk aeroplane terbang, tapi, xnmpk ape pun, yelah. malam lagi pun. lg 1, lapangan terbang ni nun jauh di sana, manalah nak nampak. jalan punyalah jalan, secara tidak sedar, rupanya saya berada di dalam kelompok press conference MISI KE GAZA ke-3. sempat lah juga saya dengar cerabihan latar belakang perjalanan mereka kelak. aktivis yang pergi ade 39 je, tertipu saya. ingatkan ramai. dengan anak muda dari persatuan bulan sabit merah pun pakai baju yang sama seperti aktivis tuu. tup2, mereka cumalah pengiring. OHHH. tapi bagus juga mereka mengiring perjalanan aktivis tu, at least dapat lah satu dua semangat ke pengajaran ke kannn.




bawah di ade 2 link bagi sesiapa yang berminat utk meneruskan pembacaan =P, syukran.
wallahua'lam...

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/solat-hajat-doakan-keselamatan-misi-ke-gaza/
http://ibnutoha.wordpress.com/2010/08/06/catatan-perjalanan-flotilla-gaza-tidak-memerlukanmu/